Yandex Reklam Tercihleri Araştırması Açıklandı: Her 10 Reklamverenden 9’u Kullanımı Kolay Reklam Platformları Tercih Ediyor
Yandex Ads ve Ipsos İşbirliğiyle Türkiye’deki Reklam Platformu Tercihleri Araştırması Yapıldı
Yandex Ads ve Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirilen araştırma, Türkiye’deki reklam platformu seçimini şekillendiren temel kriterleri gün yüzüne çıkardı.
Yapılan araştırmaya göre, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren önde gelen reklam verenlerinin tercihleri detaylı bir şekilde incelendi. Temmuz-Ağustos 2024 döneminde gerçekleştirilen araştırmaya katılanların %91’i kurulumu ve kullanımı kolay platformları tercih ettiğini belirtti.
300’e yakın e-ticaret pazarlama uzmanı, satış müdürü ve şirket sahibinin görüşlerine dayalı olan araştırma, reklam platformu seçerken öncelikli olan kriterleri ortaya koydu. Yandex Ads Türkiye Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Turan Yurdakul, araştırma sonuçlarının Türkiye’deki e-ticaret liderlerinin ihtiyaç ve önceliklerine ışık tuttuğunu vurgulayarak, “Katılımcıların reklam platformu seçerken göz önünde bulundurdukları kriterler ve tercih sebepleri üzerine görüşler aldık. Bu doğrultuda, Türk şirketlerinin yatırımlarında kullanım kolaylığı, değer odaklı reklam çözümleri sunan platformları tercih ettiği sonucuna ulaştık. Yandex olarak, Yandex E-comm+ ürünümüz ile işletmelere sonuç bazlı ödeme avantajı sunuyor ve onlara aktif bir destek sağlıyoruz. Bu yaklaşımımız müşteri portföyümüzde önemli bir artış sağladı. Gelecekte de Türkiye’deki e-ticaret sektörünün özel ihtiyaçlarına cevap verecek ve işletmelerin reklam potansiyellerini en üst seviyede kullanmalarını sağlayacak ürünler geliştirmeye devam edeceğiz,” şeklinde konuştu.
Araştırmadan Öne Çıkan Sonuçlar:
- Katılımcıların %96’sı reklam platformu seçerken yüksek kaliteli hedefleme algoritmasını en önemli kriter olarak gösteriyor.
- Katılımcıların %91’i kurulumu ve kullanımı kolay olan platformları tercih ediyor.
- Katılımcıların %89’u ödedikleri paranın karşılığını almanın önemini vurguluyor.
- Katılımcıların %88’i güvenilirliği bir reklam platformu için kritik bir özellik olarak görüyor.
- Katılımcıların %87’si veri güvenliğinin, kullanıcı ve reklamveren bilgilerinin güvende olmasını sağlayan öncelikli bir faktör olduğunu belirtiyor.